I mars får vi se en förnyad Näsdagsshow på Nelonen
Stiftelsen Näsdagen och Nelonen Media förenar sina krafter och bjuder in hela Finland att bygga en bättre framtid för världens barn. Den förnyade näsdagskampanjen gör comeback i mars och kulminerar i en direktsändning på Nelonen.
Den första förnyade Näsdagsshowen, som är ett resultat av Stiftelsen Näsdagens och Nelonen Medias samarbete, kan ses på Nelonen i direktsändning i mars 2025. Nelonen Medias tv- och radiokanaler erbjuder Näsdagen och dess samarbetspartner nya möjligheter att nå publik på många olika plattformar, samtidigt som deltagarna och tittarna erbjuds ett interaktivt sätt att delta i Näsdagen.
Näsdagskampanjen som firas i mars nästa år kulminerar i en direktsändning, där vi får se medryckande insamlingsutmaningar med personer som är kända i offentligheten samt andra underhållande jippon, som har som mål att förkovra välgörenhetspotten som samlas in för ett viktigt ändamål. Därtill utlovas både musikuppträdanden och aktuell info, som det nu är viktigare än någonsin att föra fram.
– Vi är glada att kunna göra showen som är kulmen på en betydelsefull kampanj som Näsdagen till en del av Nelonens programutbud. Vårt samarbete erbjuder Näsdagen nya möjligheter att förverkliga sin viktiga mission och öka dess verkningsfullhet genom att hjälpa till vid medelsanskaffningen på ett sätt som tilltalar den stora publiken, berättar Nelonen Medias ansvariga producent Tea Panula.
Stiftelsen Näsdagen som främjar framtidsförutsättningarna för världens mest utsatta barn och ungdomar går in i en ny tidsepok. Förutom att stiftelsen går in för ett byte av mediepartner förnyar den också sitt koncept både i fråga om varumärkesframtoningen som publiceras idag och också i fråga om det kommande programmet. Syftet med förnyelsen är att på ett fräscht och inspirerande sätt bjuda med en allt större publik i Näsdagen och att engagera stödjare och partner till en viktig uppgift.
– Vi är stolta över Näsdagens långa historia och vi vill säkerställa stiftelsens verksamhet också i fortsättningen. Näsdagen är ett känt varumärke för positivitet och välvilja, och partnerskapet med Nelonen Media ger oss möjlighet att nå allt mångsidigare målgrupper samt att skapa nya partnerskap och verksamhetsmodeller, berättar Stiftelsen Näsdagens utvecklingschef Nina Palmroos.
För produktionen av sändningen som televiseras direkt ansvarar Warner Bros. International Television Production Finland, som har planerat ett nytt uttryckssätt för Näsdagen och för att utmana alla med.
– Det nya konceptet erbjuder tittarna och Näsdagens samarbetspartner ett verkningsfullare sätt att delta i kampanjen och själva programmet. Vårt mål är att skapa en interaktiv direktsändning, som inte bara underhåller, utan också utmanar tittarna att delta och ge sin insats för framtiden för världens barn, berättar programmets ansvariga producent Tiia-Tuulia Ahomäki.
Närmare uppgifter om Näsdagsshowen publiceras i början av året.